Wednesday 5 May 2010

feel.it.yourself~!

assalamualaikum..

tadi kat kelas, aku sedih sangat. boleh kira macam nak putus asa jugak la. aku fikir. kenapa? kenapa? dan kenapa? samapai aku rasa macam nak migrain jugakla. aku rasa macam dah cukup faham dah. dah boleh dapat bagus but, the truth is sangat teruk keputusannya. aku tend untuk berfikir apa tak cukup lagi ke usaha aku sekarang nih??

then, waktu hafazan kat kelas tadi, aku jumpa satu ayat al-Quran,

"Wahai manusia! Sesungguhnya kamu telah bekerja keras menuju Tuhanmu, maka kamu akan menemui-Nya" 8:46

honestly speaking, aku sangat tersentuh. rasa macam kalau boleh nak cerita kat semua orang. rasa macam aku berada di awang-awangan. rasa best sangat. sebab kita jumpa ayat yang memujuk diri kita. macam Abu Bakar dalam videoklip Maher Zain yang aku selalu tengok. nikmat yang Allah sedang melihat kita. nikmat Allah notice kita seorang nih dalam berjuta-juta manusia kat bumi. nikmat yang tak terhingga darjah kenikmatannya. 

ahhhh..aku sedang dalam satu dimensi yang cukup indah.

*aisehh, apsal sastera sangat nih?*

but, the thing is, memang cantik memang indah. kalau kita sentiasa mengingati Allah. kalau kita sentiasa reflect. i guarantee u'll find it sweet!! kalau boleh, everything nak relate dengan ALLAH. everything nak relate dengan muslim. 

alhamdulillah. walaupon tempoh hidup aku agak lama 19 tahun. baru sekarang aku dapat merasainya. in a way, aku sedih tapi gembira yang teramat!

aku doakan sesiapa yang membacanya, dapat merasainya sekarang atau selepas ini, ataupon dalam masa terdekat. aku nak sangat semua orang mengalaminya.

memiliki sahabat2 yang membawa kita mengingati ALLAH setiap masa adalah sesuatu yang sangat aku hargai. aku membayangkan 2,3 tahun akan datang. apakah aku akan jumpa orang2 seperti mereka ini?

okeyhla. ini hanya luahan perasaan. 

last but not least, ALHAMDULILLAH!!

p/s:

"Barangsiapa yang Allah menghendaki kebaikan padanya, maka Allah menimpakan kepadanya musibah."(HR. Bukhari).

No comments: