Wednesday 12 May 2010

serius.best!!

assalamualaikum...

sekarang nih tengah pulun menghabiskan 20 cerpen utk EE malay aku. Karya2 S Othman Kelantan menjadi pilihan. cewahhh~ padahal aku pakai ambik je kat rak library tu sebab supervisor suruh.

dia kata,
" kalau sasterawan negara kita dah tahu karya2nya bagus. selalunya apa yang ditulis ada mesej yang bagus ingin disampaikan".

so, aku ambik je la buku "Pada Suatu Ruang" nih. baca. baca. baca. alhamdulillah RQ (research question) aku lepas buat kali ke-3. (yeay!!) then, aku sampai kat cerpen no 10 tadi. tajuk cerpen tu PULANG (ada dalam majalah dewan sastera edisi disember 1976. lama,kan??)

komen aku: SANGAT best cerpen ni. serius tak tipu! lagi feel untuk orang2 yang baru habis baca mukadimah kitab "fi zilalil quran". bila aku baca, serius, teringin nak jumpa dia, nak bertanya itu ini tentang cerpen ni. (yang lain tak nak pon..hehe)

unfortunately, rupanya, s othman kelantan dah meninggal rupanya. 31 julai 2008. ish3 teruk gila aku nih. sekarang baru tahu. down-to-date betul!

a pail of apologise for my unconcern (apakah betul grammarnya..hik3).~~

to readers, kalau tak de pape nak buat, baca la cerpen ni. serius tak rugi dunia akhirat.!! aku serius nih!! tak tipu!

kalau boleh aku nak selitkan link cerpen ni bagi korang baca, tapi takdela, kena beli kot rasanya...

"Aku telah hidup di bawah bayangan Al-Quran dan di sana aku melihat jahiliyah berkecamuk di muka bumi ini dan aku melihat minat dan cita-cita penduduk-penduduk dunia ini amat kecil dan kerdil.." 
`MUQADDIMAH TAFSIR FI ZILALIL QURAN ( SYED QUTB )` 

p/s: kalau boleh nak rasa pemerian dalam cerpen ni buat jangka masa abadi..

No comments: