Friday 9 April 2010

jangan.nak.busy.sangat!!


assalamualaikum...

pagi ni, aku bangun awal. pukul 4 pagi. hehe. sebab malam tadi lepas meeting kat surau aku terus tidur.haha. erm..penatla minggu ni. banyak sangat kerja nak kena kejar. tak masuk lagi dengan revise. aishh..pening2! semalam, lepas asar aku ada usrah, before pergi tu, aku tidur kejap. penat sangatla..tak tahu kenapa. then, bila aku bangun entahla aku bad mood. bak kata jannah muka aku fatigue giler. memang, aku pon dapat rasakan ke'teruk'an muka aku.

lepas tu, aku dok komplen2 kat akak usrah aku, aku busy la, aku penatla, banyak homework la..mace2 deh! but one thing aku lupa at that moment, walaupon aku rasa aku dah busy tahap dewa tapi, sebenarnya ALLAH lagi busy. tapi, ALLAH itu maha Berkuasa. tiada cacat cela. okeh..nabi sulaiman lagi busy. kena uruskan manusia, haiwan, jin dan banyak2 lagi. nak lagi senang, cikgu2 kat kmb aku rasa lagi la busy. especially, cikgu math aku. dia sangat komited dengan kerjaya dia. padahal dia ada family untuk diuruskan. aku nih, barang aku sendiri tak tahu ke mana aku letak..ish3

konklusinya....bella tak payah la nak komplen2. orang lain lagi teruk busynya. kalau aku kata gunung tu besar, actually, ada benda yang lagi besar which is matahari. kalau aku kata semut tu kecik,actually, ada benda lagi kecik..cells! so, kalau aku kata aku busy, the truth is ada orang lagi busy dari kaula la, bella.

aku just nak express myself je..

"apa yang di langit dan di bumi selalu meminta kepada-NYA. setiap waktu DIA dalam kesibukan." 55:29 

No comments: