Wednesday 24 March 2010

landed.on.time!!!

assalamualaikum...

ehe..gambar di tepi sudah berubah sikit. ada yang sudah dipadamkan. ingin memadam dari hati aku selamanya. kalau korang perasan gambar apa, aku berdoa dan berharap agar benda2 ni akan hilang forever and ever. and i want to replace with something really special. it's HIS LOVE. the MOST MERCIFUL's love. nothing else can't beat that!!

aku masih dalam perjalanan yang aku kira sangatla jauh jalannya. ya, aku cuba untuk berhati-hati di sepanjang perjalanan ini. walaupun aku sekarang di tahap kerunsingan yang amat disebabkan memikirkan masalah hidup aku yang terlalu sekejap ini jika dibandingkan dengan jangka hidup sebenar aku (alam roh, alam rahim, alam dunia, alam kubur, alam akhirat), aku selalu berharap agar aku akan sentiasa mengingati hala tuju utama aku which is the next station life-stage hidup aku ---> KEREDHAAN ALLAH DAN NIKMAT SYURGANYA!

memang, dulu aku pikir aku hanya hidup di bumi ini dan bila aku pikir mati dan akhirat, aku tak pikir aku akan "hidup" di sana. aku imagine yang aku takkan dapat rasa yang real which is apa yang aku rasa sekarang semasa di sana. aku pikir macam tu sebab aku tak pernah rasa hidup pada zaman alam roh dan alam rahim aku. padahal, pada hakikat, aku hidup dalam semua life-stage aku. kalau tak, takdela aku menyusahkan mak aku membesarkan perutnya yang kempis tu. kesian mama...huhu. 

so, aku harap apa yang aku buat sekarang ni, apa yang aku dok pening2kan sekarang ni, bukan hanya berguna untuk kehidupan sementara ni tapi untuk kedua2 next stages of my real life (alam kubur dan alam akhirat). insyaallah, kalau kena pada niatnya, perbuatan2 di dunia bukan hanya untuk dunia tapi untuk akhirat jugak! amin.. bak kata aimi, member kmb aku, dua parallel line yang ada on the surface of ball akan bertemu jugak kat satu point. 

------------------------------------------------------------------------------------------

alhamdulillah
mereka semua selamat sampai di sini
terima kasih ya ALLAH
aku memang nak suruh parents aku cerita 
tapi aku kesian
tengok diorang penat
jetlag,
tidak sihat

patutnya
aku plan nak balik kmb hari ni
tapi mak aku mintak balik esok petang
diorang sakit
yelah sebab perubahan cuaca
sebab tu la diorang pening kepala, batuk, selesema

so, 
aku mengalah
baliklah esok petang
insyaallah semua berlaku ada hikmahnya
aturan ALLAH itu sangat cantik!
kena pada tempatnya
no mistake at all.!

okeyh, till then. 
jaa~~

3 comments:

.n.a.k. said...

salam.. bella

huhu..

juz wanna share u a very inspiring quotes

"Saat yg paling semamngat ialah apabila kite menerima hidayah, jd utk memastikan ianya hidup lebih lama... siramilah dgn berkongsi dgn org lain"

looking forward to ym with you
i really meant it!!

buzz me when u're on9

moge terus thabat
kerana kesedaran itu mudah hilang jika hanya disertai dgn semangat tanpa kefahaman...

doakan kite gak!!

silentdreamer said...

wslm nad!!!

really happy to see your comment..
im so touched!

thank u for the qoutes!!
it mean so much to me..^_^

insyaallah
kalau aku on ym, aku nampak kau on aku buzz ko..
hehe

silentdreamer said...
This comment has been removed by the author.