Monday 22 June 2009

..........

aku tak bagi salam maknanya ini bukanlah sesuatu untuk dikongsi. cuma luahan kata untuk menyedapkan hati aku nih.

esok, aku nak masuk dah kmb. tapi, serius aku memang tak sedia nak pergi ke sana. sepanjang aku ada kat rumah, bila usha2 blog org, ada aku nampak org2 macam aku yang esok pon diorang nak masuk kmb. tapi, seriously, bila aku baca apa yang diorang tulis, apa yang diorang bebel, apa yang diorang dah prepare, background diorang, aku jadi rendah diri sangat. memang..makin banyak blog aku usha, makin rendah diri aku jadi. bila aku usha blog member2 aku, aku jadi rendah diri. dalam hati aku kata, waa~~ bagusnya dia nih. kalaulah aku macam itu.

bila sedara2 aku tahu aku nak masuk kmb, semua macam kagum je dengan aku. tapi, jauh dalam hati aku nih, aku risau, boleh ke aku nih? memang..aku rasa rendah diri. kadang2, aku rasa tak yakin pon ada.

mujur, aku ada parents yang best, bila aku cakap macam itu, ayah aku kata, kenapa? along pon macam itu jugak. tapi, aku tak rasa aku macam itu. arghh~ biarlah apa yang aku rasa hilang sendiri. at least, rasa rendah diri aku nih akan buat aku banyak belajar benda baru. aku memang suka observe daripada take action.

aku tahu semua orang ada kelebihan dan kelemahan masing2. aku pon kadang2 cakap kat orang macam itu. tapi, bila aku yang realistik nih tak nampak apa yang buruk, aku jadi rendah diri. so, aku decide just follow the flow...dan aku harap aku akan jadi lebih positif macam kawan aku. kadang2, aku rasa aku paranoid. secure semacam je. apasal ah??

sekarang, memang lega bila dah tulis benda2 mengarut nih, tapi benda nih takkan hilang macam tuuuu je buat aku yang kurang keyakinan nih. at least, trust dari orang2 yang ada kat persekitaran aku nih buat aku boleh langkah dengan betul. itu je yang aku ada. TRUST.

kalau rasa macam entry ni kacau-bilau plus tak paham sepatah pon...memang aku paham. macam itulah, hati aku sekarang nih. jiwa kacau..macam kata tshirt laki yang selalu pakai bila aku jalan2 kat downtown.

okay, jaa~!!

3 comments:

Zahra Ameerah said...

hey,
ape ni bella sygs..
kalau org lain boleh buat,
npe ko tak ley kn..?

bella,
jgn take port sgt pe yg org lain ckp tu,
ko boleh berdiri sendiri,
tnpa dipengaruhi
oleh kata-kata org lain,
aku tahu ko boleh!

ko kuatkan..?!
gud luck bella.

keep ur blog up ok,
i'll here with u,
InsyaAllah;)

hajar said...

bella..i know u can do it
ur a brilliant student!trust me
kdg2 mmgla u feel insecure
just trust urself k
i know u'll do great
i'll miss reading ur blog.hehe
take care bells!

silentdreamer said...

ima>> ima..time kasih byk2!! terharu aku..rndu la nk jmpe ko!! syg ko..muah!!!

hajar>> thanks aj. it made me so overwhelmed..gonna miss ur blog 2..gudluck kt sne t!!