Sunday 27 September 2009

music.really.made.the.moments.

assalamualaikum...

sekarang pukul 11 and aku tak siapkan lagi chemistry lab report..haha. erm..rasanya calculation macam senang tapi hasilnya..adoi!! pening aku dibuatnya. rasa macam cara dah betol tapi entahla pelik bin ajaib jawapannya. akhirnya, aku pon biar je lab report kat sebelah aku nih. online lagi best!! hik3.

pelik gila malam ni bila semua orang tak on ym?? nape eh?? korang belajar ke?? weyh, bagusnya!! ehe..

okay, move on. sekarang ni rasa macam nak share something dengan korang. just like what the title said. seriously, muzik memang elemen penting dalam hidup aku. kalau math groupmates aku kata " no math no life!" (aku memang buat muka paling annoyed bila diorang kata macam tu sambil mulut aku mengeluarkan perkataan DERH~~ dalam bunyi yang paling gedix..hoho), aku pulak kata " no music no life!".

okay, dalam hidup aku setiap lagu ada kenangan yang tersendiri. meh sini aku bagitau korang lagu2 tu -->

BACKSTREETBOYS' SONGS
lagu2 diorang memang mengingatkan waktu aku sekolah rendah dulu. time tu diorang famous giler kan. semua lagu mel-e-tup!! bila aku dengar balik lagu BSB kat radio, aku teringatkan sorang kawan baik lama aku, nama dia NOORSHIMAH kot? entah la dah lupa sebab darjah 5 dia pindah johor. sedih gila waktu dia pindah sebab aku takde dah kawan nak tiru MV BSB. aku ingat lagi waktu darjah 3 dalam kelas punyala syok sendiri kitorang 2 org pergi tiru gaya NICK CARTER hentak kaki dalam MV " i want it that way" waktu tu kitorang rasa nick carter orang paling hensem..hahaha. rasa lawak sangat!!!;)

PERFECT BY SIMPLE PLAN
erm..lagu ni bawak aku kembali ke zaman form 1. waktu tu aku, miera n member2 lain macam gila2 dengan lagu rock. waktu tu layan AVRIL, LINKIN PARK, YELLOWCARD, SIMPLE PLAN, THE KILLERS, SUM 41 and so on. memang layan habisss lah..!haha. tapi lagu perfect tu buat aku teringat kat nurul adibah, classmate aku waktu form 1 tu. lepas berapa bulan dok kat situ dia pindah mrsm and lagu tu memang favourite kitorang. kerja nyanyi lagu tu je dalam kelas 24 hours..haha. waktu dia pindah rasa sedih sangat lepas tu bila keluar je lagu perfect tu kat radio mesti teringat kat dia. akhirnya, aku jumpa dia balik kat KMB. hik3. alhamdulillah.:)

LADY GAGA 'S JUST DANCE
dulu, aku suka lagu nih tapi sekarang macam dah tak layan lady gaga sangat. but still, this song keep remind me when i was very2 excited nak keluar dengan member2 aku pergi genting. our last hang out after SPM. because after that we're not going to meet everyday just like we did in high school..huhu. ingat lagi, last sekali bila berpisah kat rumah mimie. menangis tau..mengalir air mata. sedih sangat sebab waktu tu pikir lepas nih dah tak dapat borak2 jumpa macam biasa. waktu menangis senyap2 kat dalam kereta tu, mimie pon hantar mesej cakap dia pon nangis jugak. awww sangat menyentuh perasaan waktu tu. yup! that song really made me feel that feeling again.

ASHILY 'S LUCKY
lagu ni lagu OST BOYS OVER FLOWERS. kalau dengar lagu nih mesti teringat waktu tengah hepi2 menganggur kat rumah lepas spm. yelah, jadi maid je kan. waktu tu memang hepi sangat. kerja asyik layan JUNPYO je..haha. sebab cerita tu la aku dok berangan2 nak dapat balak macam junpyo..hik3. best giler!! amin.. waktu ni jugak la aku tengah galok msn dengan mimie. perkataan favourite waktu msn tu is "bella<3hiro.>

LEE HYORI- DONT LOVE HER
jangan salah sangka..lagu ni bukan sebab aku heartbroken baru lepas clash ke ape ke eh..! no no no no! aku tak pernah bercinta..hehe. lagu ni, for sure mengingatkan aku waktu2 sedih aku bila kena pergi kmb. aku sedih sebab aku kena belajar balik. mana tak sedihnya 6 bulan dok kat rumah menganggur..hik3. tapi, lagu ni memang aku layan waktu sedih la, senang cerita..:) tapi lagu ni sangat best. ni je lagu lee hyori yang aku suka. lain aku tak minat..hehe.

wooo~~panjang jugak post aku nih. biasala express feeling la katakan..hoho. but, korang boleh figure outkan aku nih jenis suka mengenang kembali zaman2 hidup aku yang dulu2. aku tak macam pakcik iklan petronas yang pakai kaki palsu. tagline dia kan "JALAN MESTI TERUS KE HADAPAN JANGAN KE BELAKANG". erm macam tu kot ayatnya. aku pon tak ingat sangat.hehe.

okay, till then..jaa~~
p/s: korang macam aku jugak ke??

3 comments:

marshmallowkid said...

panjang btol ko merapik ek... unfortunately ak tdo awal laa smlm dude.. huhu... ak pn xtau apsal ak tdo awal sgt.. pelik2... kalu x msti kte dh YM-ing... haha...

btw.. ak pn cm, ko gak!! hehe... no music no life~

bt, sape groupmate maths ko yg kate no math no life tuh??? skem sungguh org nye... sapekah?? ngee~

tp ak cm dh ley figure out sape... msti mngkok ayun tu an.. wakaka..

silentdreamer said...

fiza..yup u got that gurl!! mmg itula orgnye..haha:)

mimie said...

woooooooooooo lgu tu sume mmg menggamit kalbuuu deh!