Monday 29 November 2010

i.believe.in.Him.

assalamualaikum...

uh-oh, dah lama gila tak post entry. rasa bersalah dgn blog sendiri. sorry ye. memang ada banyak benda kena buat selain menulis blog. ini serius, tak menipu punye!

hari ni baru first day musim exam sem 3 kat KMB. erm..dah sem 3. lepas tu, sem 4. lepas sem 4? habis IB!! tapi, kita tak tahu apa yang Allah rancangkan untuk kita. even sekarang ni pon, musim exam ni, aku tak tahu pon apa yang Allah rancangkan untuk aku. result aku macamana nanti?? aku pon tak tahu. takde siapa yang tahu. melainkan Allah yang Esa itu.

usrah semalam dengan kak fiza dan usrahmates sangat best!! terharu sangat..bila dapat pengisian tentang solat. paling sweet analogi nih;

okay, bayangkan, kita baru je masuk U. lepas tu, kita jumpa dekan and dekan tu kata,

'if you have any problem, come and see me. I provide 5 times a day just for you to see me. only for you!'

wahhh, rasa tak macam ambil beratnya dekan ni kan..sangat bagus.

macam tu lah jugak Allah pada kita, malah lebih dari tu.

Allah yang Maha Berkuasa, yang paling busy, (sebab busy kita takat mana je kan??) boleh luangkan 5 kali sehari hanya untuk kita berjumpa dengan Dia, mengadu padanya, memperhambakan diri padaNya, mengagungkan diriNya. sangat sweeettt!! baru aku sedar betapa bertuahnya diri ni bila dapat tahu sampai macam tu Allah sangat sayangkan hamba2Nya.

kita selalu lihat solat tu macam satu beban bila kita belajar solat itu wajib. kadang2 rasa solat just untuk lunaskan tanggungjawab je. tapi, sebenarnya, solat itu sendiri adalah KASIH SAYANG ALLAH pada kita. malangnya kita, bila kita tak sedar benda tu. dan malang sekali pada siapa yang tak melaksanakan solat. sangat2 rugi.!!

so, apa yang kita perlu buat, just buat apa saja yang Allah suruh kita buat sebab semuanya adalah yang TERBAIK buat kita. aku pon sekarang ni, untuk exam, tak nak fikir nak make sure dapat 7 every subject. yang penting bila kita sayang pada Allah, kita akan buat semua benda yang TERBAIK hanya kerana ALLAH.

i'll do the VERY BEST in everything just for YOU, O ALLAH!!

insyaAllah, aku yakin yang Allah akan berikan apa yang terbaik untuk aku.

**senyum lebar sangatttt** ^_______^

5 comments:

atiqahazmi said...

kan? aku rasa semalam la yg plg best!

first, sbb akhirnya Allah dah jawab tanda soal dlm diri aku - psl ikhlas dlm buat kerja selain kerja kita

second, sbb dpt mkn kek tu. kau tau tak sebenarnya hari jumaat time usrah tu aku nak beli kek tu utk classmates ake, ye lah dah usrah last kan. tp aku x bwk purse. classmate aku plk ade rm 13 je. waaaa.... aku punyalah sedih. tp, tgk2, dpt mkn jgk semalam. bestnye!!! Allah sgt comel kan? korang pun comel. hehe :)

p/s: aku x sabar nk tnggu jumaat nih. yehaaa :)

p/s/s: wahhh esok exam chemistry still sempat tulis blog?

FaizRodzi said...

(to all kmbian better anda tukar mode anda kpd mode serius dan skema sebelum terus membaca. One more thing, I’m not a spammer. Ok now keep reading)

Imagine anda ditegur ketika anda sedang berjalan somewhere in kmb. (just to make it real, haha) then suddenly…

“Assalamualaikum , sorry for disturbing. Actually I’m collecting the data for my math HL portfolio. So, the data needed are as followed:
•Class
•Gender
•The amount spend at KOOP in a week( approximately)
•The number of Maksu’s Ice-cream purchased in a week (you better know what’s maksu’s ice-cream is or I tell Mr. Badar then, haha)

Ok thank you. Happy holiday.”

(you can change back your mode.LOL. just leave your answers here or do visit my blog and leave it there)

qila said...

nice!!

tq 4 sharing..;)
creative usrah awk..
pndi cr ayt yg bleh trus msuk dlm jiwa..
gud~

silentdreamer said...

mfr>> erm sory ye nak jwb kat sini je. tapi, rm 7 for koop n 1 for maksu. my class : m09e

silentdreamer said...

qila>>

tq dear qila..hehe
ni ambik bulat2 dari apa yg akk tu kate..hik3

^_^