Sunday, 14 November 2010

fearful.

assalamualaikum..

sekarang ni, tengah holiday 1 week for hari raya aidil adha. by the way, salam aidil adha!! insyaAllah semoga kita dapat keberkatannya. jgn lupa hari wukuf selasa ni, umat islam disunatkan berpuasa..:)

bila balik kat rumah, hati sangat gembira, tenang. tapi, takut jugak bila tenang tu nanti melarat menjadi semakin lalai dan alpa. serius, aku takut, bila aku tak mujahadah lagi. kuatkan semangat, bella! lawan segala nafsu2 tu.

nafsu tidur
nafsu makan
nafsu tv
and many more.

mengingatkan segala apa yang telah aku dengar dan aku katakan di kmb membuatkan aku takut bila aku fikirkan surah As-saff ayat 3.

Allah berfirman;

"Most hateful it is with Allah that you say that which you do not do."
61:3

Ya Allah,hati ini takut yang amat bila aku sedar aku tengah lalai. nampak sangat aku ni hamba yang sangat lemah. aku tak nak jadi seorang yang pandai cakap je tapi tak pandai buat. cakap tak serupa bikin. Allah sangat membenci hambaNya yang berbuat begitu.

kuatkan semangat. insyaAllah semoga segala usaha mujahadah melawan nafsu, Allah membalasnya di akhirat nanti. ingat lillahi taala~~

.hambaAllahitusatunikmatspecial.

2 comments: