Saturday 18 September 2010

my.own.raya.

assalamualaikum...

sorry, lama jugak la aku ambik cuti blogging nih. malam tadi, baru samapi rumah. memang tiap2 tahun, raya aidilfitri family aku memang gempak ahh. raya sakan. pergi sana, pergi situ, pergi sini, pergi sinun. baru syokkk and feel raya nih. to me, elemen yang paling penting bila syawal menjelma ialah ziarah-menziarahi dan maaf-bermaafan. yup, bagi aku, kalau raya just dok lepak rumah, menghabiskan biskut raya sendiri baik tak payah. [lagi syokk kalau kita habiskan kuih raya orang, betol takk? haha. jk]   

serius, bila 2 elemen itu takde, aku tak rasa raya tu RAYA. but, it's just my perception. different people, different perception, rite??!! dulu waktu kecik2, bila adanya bunyi mercun buluh, mercun bola, hingak lagu tu barula aku consider namanya raya..haha.

so, utk member2 aku semua mintak maaf ye. elemen pertama aku tak boleh nak buat dengan korang sebab lusa aku nak balik kolej dah. anis, ima, mintak maaf open house tak dapat datang. soryyy sangattt!! yang aku boleh buat sekarang nih is elemen kedua. okay, everyone. [spotlight plizz]

dengan ini, saya, silentdreamer a.k.a bella mengucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!! MINTAK MAAF YE KALAU ADA BUAT SALAH SILAP. HARAP BOLEH DIMAAFKAN LA YE. DUIT RAYA TAKDE SEBAB AKU PON TAK DAPAT DUIT RAYA BANYAK MACAM DULU.^_^

lagi2 kat groupmates TOK aku, auni, jannah dan izhar. thousand apologizes. aku tak dapat nak discuss kita punya presentation. serius, aku takut sangat dengan peresentation kita. aku rasa entah la macam i can feel a strong not-good feeling. nauzubillah.

satu benda lagi yang aku risau sangat. aku ada satu sindrom yang aku tak boleh rawat. aku tak boleh nak tolak sebarang makanan yang dihidangkan. arghhh!! aku rasa macam berat bertambah2. paling aku takut, kalau d***le *hin aku obvious sangat kelihatan. adoiii. bayangkan, dalam sehari aku makan nasi goreng, laksa, mihun, nasi berlauk, chicken chop, kuih raya, ketupat. aihhh, memang balas dendam habis arhh! risau..risau..

sebelum tu, aku nak wish all the best untuk sepupu aku merangkap senior kmb aku jugak, yang dah melanjutkan medic-nya di Republik Czech. 6 tahun. lama tuhh! aku rasa insyaAllah kalau aku fly, aku habis cepat dari dia sebab course biotech 3 tahun je. [sekejap kan??] nanti aku nak belajar bahasa Czech dengan dia..haha. yang aku tahu "AHOJ!!" maksudnya HI!! =_="

gambar raya malas nak tunjuk. okayhh, bella. let's get back to work!! [aku tensi bila aku dapat tau sorang kawan aku dah siap EE. perghhh, gilaaaa]

good luck to all my KMB seniors!! insyaAllah tahun depan turn aku pulak fly. reach for THE DREAM!! aja aja fighting...!

 tvrdě pracovat, a nikdy se nevzdávej!^_^ [google translate mehh..]

7 comments:

keberkatan said...

bella! nnti raya bilik aku yeee!! heheheh

Unknown said...

wah3! seronok sungguh aura yg dirase ketika m'bace post ni...
haha
btw, bella, xpe...mas ade lg untuk tok pres kita...
berjuang hingga ke akhirnya...
(help us, Allah...)

mimie said...

hehehe aku pun makan banyaaakk!! xpe balik kmb exercise lebih cket :D hhehe selamat hari raya belle!

silentdreamer said...

aimi>> oohh..okay2 insyaAllah ak g..jgn lupa sediakn duit raya skali!:)

silentdreamer said...

auni>> hehe. mmg sronok raya kali ni. nme pon raya..haha.tp x suke kne balik kmb dah..huuhu

silentdreamer said...

mimie>> nnt confirm balik kmb mmg exercise laa..kne training netball. adehh patah pinggang aku..hik3 ^_^

atiqahazmi said...

haha...google translate...xleh blah :)