Friday, 21 August 2009

leceh??

assalamualaikum...

bonjour?!
hari ni 21st august 2009...
esok puase kn??
esok ramadhan kn??
ermm...
apa yg org pikir kalau sebut ramadhan??

kalau aku...
erm..
aku pikir..
puasa..tahan lapar..
lepas tu, tak sabar2 nak beli tepung pelita la..
kuih itu la..
kuih ni la..
ayam madu la..
padahal puasa tak lagi..
hehe..
next..aku jenuh pikir..
alamak!!
duit mesti cepat habis..
mana taknya? tiap2 hari nak pergi bazaar ramadhan..
mesti byk duit yg aku spend..
aku pikir..ala..terawih! malam kurang la masa study..
so..
ak rasa leceh la..

tapi,,
ada ke org pikir macam aku jugak..
ke aku sorg je..?
org kata kalau kita belajar dlm kelas
kita tak paham..tapi bila kita tgk classmates lain..
kita rasa diorang macam paham..
actually, diorang sama je dgn kita...
tak paham jugak!
so..
mesti ada org pikir macam aku jugak kn?

tapi,,
sebenarnya..
aku tak sedar kemuliaan bulan ni..
kesedaran tu harus ada..
ye..
kesedaran pasal ramadhan..!

kenapa aku kena pikir leceh..
padahal bulan mulia sekali je datang dlm setahun..
serius..!
padahal..waktu ni aku patut bersyukur aku jumpa jugak bulan ni..
bulan yang boleh buat doa aku dimakbulkan...
bulan yang boleh buat aku mendapat kerahmatan..
bulan yang boleh buat dosa aku diampunkan..
bulan yang boleh bagi aku pelepasan api neraka..

sebab itu semua janji ALLAH!
aku teringin sangat nak rasa kemanisan bulan ramadhan!
sama macam apa yang selalu aku dgr waktu tazkirah dgn waktu usrah..
serius!! nak rasa..
aku tak nak puasa aku sia2..
aku tak nak kat akhirat nanti..
ALLAH campak puasa aku macam tuuu je kat muka aku!
rugi sgt!!

YA ALLAH!
kau bimbinglah hati kami ke arah kebaikan
kau ampunkan dosa kami..
sesungguhnya kami hanya hamba-MU yg lemah..
amin..

lastly, HAPPY RAMADHAN!
*wink3*

4 comments:

mimie said...

belle! yup aku pun nak rse kemanisan Ramadhan =)

silentdreamer said...

insyaallah..
kte dpt rse sme2..
amin;)

pieka fyra said...

kte da dpt hidayah..just kne praktikkan..same2 la kte berusaha yek...chaiyok2!!

silentdreamer said...

yup!!
insyaallah..
kte dpt praktikkan.!!