Tuesday 18 June 2013

Review.The.Drama.King.



"Before he can play, he must first assembled me right from pieces according to the instructions"
(Helikoptina)
--------

"But something happened that day that I do knocked him down. Out of the blue, the air is too thinner for me to bear. My body starts to weaken. Something might have gone wrong."
(Helikoptina)

--------
"Kau nak datang ke tak ni?...Penat kot kitorang tunggu.."
(Aiman)

"Kau ni betul ke, Man? Macam tak boleh caya je. Benda tu berat kot. Kau ingat senang ke dia nak naik? Aku dah habis tryla. Memang takkan boleh punya. Sudah-sudah la tuhh.."
(Muhaimin)

--------
Islam itu perlu difahami dan diamalkan dari akar umbinya.
Islam itu jatuh pasti ada sebabnya. Hilang matlamat hidup pada si pemakainya.
Islam itu pasti naik kembali. Cuma perjalanan itu jauh lagi...mungkin pada aku jauh tapi pada Allah dekat.

Innahum yaraunahu ba'idan..wa narahu qoriban..
(Al-Ma'arij)

Moga Allah terus menetapkan hati di jalanNya. Terus mendoakan agar kita tidak menjadi seperti Bani Israel yang pernah dikurniakan Islam tapi sudah hilang yakin padanya tatkala ada masalah yang melanda.

Islam itu cukup sempurna. Sangat sempurna sampaikan satu benda kecil salah pasang, terus tak boleh terbang helikopter itu.

--------

Sangat berat apa yang kita bawak ni. Sangat berat sebab kita tak tahu sejauh mana kita bertahan dengan dnt ni. Hanya mampu buat sehabis baik dengan masa sekarang dan berdoa moga Allah terus tsabatkan kita di jalan ini di masa akan datang.

--------

Bila tengok orang-orang yang dah polish habis baik segala logam dia, rasa humble sangat. Apa je yang aku buat. Teruskan usaha anda, pakcik!
 

No comments: