Monday 5 July 2010

even.though.things.is.in.such.a.mess.

assalamualaikum...

alhamdulillah Allah masih lagi bagi aku jantung yang berfungsi. bagi aku masa untuk aku lebih mengenali-NYA. kerana tiap2 masalah ku lihatnya sebagai satu tarbiyah dari-NYA.

all praises to ALLAH.

hari ni, aku dah hantar portfolio. memang kerja last minute. weekend yang terakhir baru nak berhempas-pulas. hasilnya, memang cincai. rasa sedih bila tengok orang lain punya buat macam menatang minyak penuh kat pf dorang.

takpelahh...at least beban aku dah habis.lega.

baru rasa nak lega lepas tu datang satu lagi masalah. walaupun masalah2 lain tak habis lagi. entahlah. maybe ada hikmahnya. islam mengajar aku melihat semua perkara from the bright side first although it's bitter.

everything happens is a learning process from our GOD.

to make us closer to HIM.

bila tensi, apalagi lemah je jalannya. pening pon ada. but then, bila tengok sky with that special feeling (that ALLAH knows everything about us) rasa tenang. as calm as i heard water flow.

"dengan mengingati ALLAH, hati menjadi tenang"
sweet..^_^

then, untuk hilangkan perasaan yang 'masalah-akulah-yang-paling-berat-kat-dunia-nih', aku bukak video2 saudara2 di palestin. aku suka. tak jemu. setiap kali tengok, rasa macam 'tolongla bella, masalah kau tu remeh gila compared to them in palestine, malulah sikit..!'

so, the problem flew away, i mean the 'stress feeling' went away with its heaviness.

yeah, i still have to confront them to solve them. watch out,my works!!

remember bella,
ALLAH itu sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong!!!

".....Allah (berbuat demikian) untuk menguji apa yang ada dalam dadamu dan untuk membersihkan apa yang ada dalam hatimu. Dan Allah Maha Mengetahui isi hati." 3:154

No comments: