Tuesday 1 February 2011

history.

assalamualaikum..

dah lama giler tak update blog.
sejak hari sabtu lepas, aku memang risau gila dgn member2 aku kat egypt sana. alhamdulillah tadi berkat rm7 kredit aku dapat cakap dgn ain halil selama 3 minit lebih. (habis da kedit..-.-

ain, nadia, bie, natrah kat malaysian hall. diorang kata keadaan teruk kat sana. tidur malam2 dengar bunyi pistol. amal, halwa, nasuha kat rumah kl. ain tak tau keadaan diorang. nazer pulak mak dia yang aturkan flight tu. 

setakat ni, diorang semua okey. jadi, aku lega sangat dengar suara ain dengan bie tadi. tapi ni kat kaherah (cairo). yang alex tak tau lagi. hasif pon tak update twitter dia, so boleh tahula dia still kat egypt, tak balik malaysia lagi.

so, insyaAllah doakan yang terbaik untuk sahabat2 kita. islam itu mengajar kita yang bukan sahaja malaysian itu saudara kita. in fact, arab muslim kat egypt pon saudara kita. kalau kita rasa risau dengan saudara palestin kita, jadi kita patut risau dengan saudara mesir kita. 

sebab persaudaraan kita itu adalah based on ISLAM. based on AQIDAH. tali ikatan kita dengan Allah dan semakin kuat tali kita dengan Allah, semakin kuat sensitiviti kita terhadap MUSLIM.

Ya Allah, selamatkan saudara2ku di sana. berikan penghujung yang baik buat kami semua. berikanlah kemenangan kepada agamaMu, ya Allah. 

(apa yang berlaku itu ada hikmah dan mesej yang ingin disampaikan oleh Allah)

barakalluhi fikum! ^_^ 

3 comments:

AtiqahHanisMustapa said...

They fight for the right just because, to save ummah :)

"..kerana Mesir adalah abang sulung negara-negara umat Islam"

Lets pray for all *wink

...cintajihad... said...

insyaAllah :)

mari bersama doakan mereka :)

silentdreamer said...

atiqah hanis>> insyaAllah pray the best for them :)

nazurah>> aminnn..:)