Wednesday 23 December 2009

temporary.hurray!!

assalamualaikum..

anniyong~~^_^
hari ni, aku sangatla gumbira bila aku dapat menangguhkan tarikh menghantar repair lappy-ku yang disayangi..yeay!!

so, hari ni. dapatla aku meneruskan episod hidupku bersama taekyung-shi..hehehehe
happy gilerrrr weyhhhhhhh!!!!!

okay, let's move on. hari ni, aku telah pergi ke national library. baca buku cerita untuk english assignment. lepas tu, try la nak cari bahan untuk EE. kot2la jumpa..mana tau kan. so, nak dipendekkan cerita, pukul 2 petang barula aku dapat menjalankan perancangan aku nih. mula2, aku pergi tingkat 3, carila buku. banyak sangat laa buku kat situ (nama pon national library..hampeh tol aku nih) susah nak cari. aku pon straight tanya kat akak kat situ. rupa2nya salah tingkat..kuang3!!^^ so, aku pergila tingkat 2. baca buku2 kat situ. seriously, walaupon masaa yang diberikan agak panjang tapi aku tak dapat habiskan 1 buku. ceh teruk betol aku. but frankly said, i'm not a good reader. plus, bila baca buku last2 ngantuk. nasib baik la ramai gak orang kat situ. kalau tak, lama dah aku bantai tido kat meja tu..hik3.

so, bila dah syok "gilleeer" baca buku kat situ. tak jauh dari tempat aku tu, ada la 1 couple ni kan. aku rasa awal 20-an..baik punye diorang nih..orang yang datang kat situ semuanya nawaitu nak belajar..termasuk la diorang sekali kan..tiba2, aku nampak balak dia selamba je peluk pastu pegang pinggang dia..then usap2 pulak tu..adoi!! aku yang nampak nih..panas la jugak. dah la aku antara orang yang paling dekat dengan diorang..bikin aku rimas owhhh!!!! dahla awek dia bertudung..adoi!! memalukan..ish3.

bukan ke orang yang menuntut ilmu ni, makhluk2 di langit dan di bumi akan mendoakannya sepanjang waktu yang dia belajar kan..? slack betul la.. hilang segala doa2 tu..so, benda ni kiranya reminder untuk aku sendiri dan orang lain. kalau nak buat2 benda nih..ingatla ALLAH. sure tak jadi buat punyelaa..gerenti!! nauzubillah...

tapi, tak tahula kalau diorang kahwin awal. itu belakang citerla..

next, kata2 ni ditujukan buat mama..mak aku. mama, jangan putus asa. biarla orang nak kata apa. janji kita di pihak yang benar dan kita berusaha sebaik2nya. along tahu mama boleh mengharunginya dengan kuat. i believe in you.!!!

haihh, aku kesal betul dengan perangai orang melayu. bangsa aku sendiri. mana taknya, tak habis PHD tuuu..dengki sampai nak menjatuhkan orang..dahla menjatuhkan bangsa sendiri.. aku tak tahula siapa lagi la yang dorang nak fitnah buat2 cerita selain mak aku tu..berani owh diorang nak jatuhkan mak aku..karang aku jatuhkan mak diorang guna karate..mau mati..

kalaula bangsa lain baca ni, mesti dia gelak besar punya la.."b**** punya orang melayu!!" orang2 macam ni lah yang memalukan bangsa sendiri. orang2 macam ni la yang buat bangsa melayu tak membangun..orang2 yang tak de otak nih!!

okay, cool down bella...breathe in..out..keyhh..

lastly, i wanna wish my bro for tomorrow. insyaallah boleh punya la ngah!! janji kita dah usaha bersungguh-sungguh. setiap yang berlaku ada hikmahnya..

okay, takat ni je aku nak berceloteh.
till then..jaaa~~

No comments: