Thursday 16 May 2013

.clueless.


Memang
sebagai seorang hamba
memang aku tak tahu langsung
apakah ini salah satu tanda tarikan keimanan
atau tarikan jahiliyyah.

aku langsung putus idea
sama ada inikah klunya atau ini satu tarikan dari graviti kefasikan
ya, langsung putus idea
kerna aku ini marhaen lagi lemah
ilmunya terbatas
tak dapat melihat masa hadapan
adakah ini petunjuk atau sebaliknya.

maka
aku hanya boleh melihatnya dengan bersangka baik pada Allah
ini satu ujian
ini satu training
satu peluang utk Allah latih diri aku untuk aku lebih berusaha menjaga hati
biar putih berseri sekali.

teringat aku pada seorang ukht yang aku rindui
nun jauh mereka di tanah tumpahnya darahku
kata-katanya bermain dalam kepalaku
bercerita tentang keluarga soleh di zaman Abasiyah

"Aku tak sama ada ini rahmat atau musibah, aku hanya bersangka baik kepadaNya."

Moga Allah pandu hati kita bersama di jalanNya.
Wallahu a'lam.

No comments: